Investeer in mensen Rusland – maart 2017

Download hier een printbare versie van de nieuwbrief: investeer in Rusland

Nadezhda was wanhopig op zoek naar een wonder

Mag ik je dit plaatje schetsen: Nadezhda enVasily wonen in een klein dorpje in Rusland. Vasily komt vaak dronken thuis en slaat zijn vrouw in elkaar waar zijn kinderen bij zijn. Hij is boos omdat hij geen werk kan vinden en reageert zijn frustraties af op Nadezhda.
Nadezhda voelt zich gebroken en niet in staat hier nog langer mee om te gaan. Haar handen bibberen continu. Als ze praat met haar buren, vermijdt ze oogcontact.
Ze is al jaren niet in de kerk geweest, maar als ze alleen is, bidt Nadezhda voor een wonder. Ze weet dat God alle dingen kan veranderen, maar ze weet niet hoe.

Dit is waar jij en onze DPM-werkers op het toneel verschijnen.
Iemand als Nadezhda moet ontdekken dat Gods Woord mensen kan veranderen en hun leven en huwelijk kan herstellen.
Help je mee?
Jij kunt helpen de genezende kracht van Gods Woord vrij te zetten in de levens van mensen als Nadezhda door een gift aan DPM.
Jouw gift stelt gelovigen in Rusland, Oekraïne, Armenië, Estland, Georgië en andere voormalige Sovjet Republieken in staat om Dereks Bijbelonderwijs door te geven aan mensen die worstelen met hopeloosheid, pijn en armoede.

Nadezhda’s buurvrouw is zo’n gelovige. Ze zag hoe Nadezhda leed, dus ze bad voor haar en gaf haar Dereks boek Het huwelijk, een verbond, in het Russisch.
Terwijl Nadezhda in Dereks boek spitte om te ontdekken wat de Bijbel zegt over het huwelijk, realiseerde ze zich dat zij haar leven en huwelijk aan God moest toewijden.
Naarmate de tijd vorderde en Nadezhda groeide in geloof en kennis van de Bijbel, zag ze hoe God haar man veranderde van alcoholist tot volgeling van Jezus.

Nadezhda’s verhaal is slechts één voorbeeld van hoe levens kunnen veranderen in de voormalige Sovjetunie door de kracht van Gods Woord.

Door het steunen van ons zendingswerk in 15 landen in deze regio, bied je vele duizenden mensen als Nadezhda de kans om kracht te putten uit Gods Woord.

Met jouw hulp hebben we bijvoorbeeld 60.000 exemplaren verspreid van Zij zullen boze geesten uitdrijven, De Eindtijd, Gods antwoord voor afwijzing en Fundament van geloof door Bijbelstudie. Andere boeken verspreiden we in kleinere oplages, zoals Het huwelijk, een verbond.
We verspreiden deze via lokale Russische kerken en in gevangenissen.

Eerlijk gezegd zijn we één van de weinige bedieningen die gratis Bijbelonderwijs verstrekken aan gevangenen. We zien dat gevangenen worden aangeraakt door Dereks onderwijs. Dit bericht kregen we recent van een gevangene uit Oekraïne:

Het lezen van Dereks boeken heeft me geholpen om Gods plan voor mijn leven te zien. Dankzij zijn onderwijs ben ik een veranderd man. Ik heb een nieuw hart en een nieuwe ziel. Nu leef ik voor Jezus en voor mijn kleine meid, die 7 jaar oud is. Ik bid voor jullie allemaal!

Ondertussen, met jouw hulp, blijven we meer dan 2.000 gelovigen in Rusland, Oekraïne en Estland toerusten via onze Correspondentieschool de Pijlers van het christelijk geloof.

De grootste impact van onze zending in dit deel van de wereld hebben we waarschijnlijk met onze uitzendingen van Dereks onderwijs op satelliet TV.
Satelliet TV is het beste medium om miljoenen Russen te bereiken met het Evangelie, met name zij die wonen in afgelegen gebieden waar internetverbindingen slecht zijn.

Deze mogelijkheden willen we in 2017 verder uitbreiden. Daarom vragen we om je hulp.

Wil je vandaag een gift overmaken voor ons DPM-zendingswerk in de voormalige Sovjetunie?
• Jouw gift kan ons helpen om gratis exemplaren van Fundament van geloof door Bijbelstudie uit te delen aan 20.000 gevangenen in Rusland, Oekraïne en Wit-Rusland, en de kracht van Gods Woord vrij te zetten in hun levens.
• Je kunt helpen ervoor te zorgen dat miljoenen Russisch-sprekende gelovigen toegang hebben tot Dereks onderwijs, door onze wekelijkse uitzendingen op satelliet-TV te ondersteunen.
• Of je kunt ons in staat stellen om Dereks materialen beschikbaar te maken voor broeders en zusters als Nadezhda en Vasily, die zich nu inzetten om andere echtparen met huwelijksproblemen te helpen en ondersteunen.

Jouw gift en jouw gebeden kunnen zó ver reiken in het bieden van levensveranderend Bijbelonderwijs aan miljoenen mensen die God bidden om een wonder en Zijn genezende kracht in hun leven. Ons zendingswerk is afhankelijk van de giften van mensen als jij, en kerken als de jouwe, die Dereks onderwijs kennen en er enthousiast over zijn.

Dankjewel voor je trouwe steun,

In Zijn dienst, In Jezus’ liefde verbonden,

Neil Cornick,DPM Internationaal
Ivar van der Sterre, DPM Nederland

DPM NEDERLAND

Nobelstraat 7-08
7131 PZ Lichtenvoorde
KvK#: 41121393

CONTACT

Email: info@derekprince.nl
Telefoon: +31 (0) 251 255 044
(elke werkdag van 9.00 uur tot 13.00 uur)

ONDERWIJS- EN NIEUWSBRIEVEN

Ontvang onze gratis onderwijs- en nieuwsbrieven
- per post
- per email
  • Neem contact op
  • Volg ons op twitter
  • Facebook
  • Bekijk gratis preken