Deze vrijdag begint de online cursus Bescherming tegen misleiding! Doe jij ook mee?

sluit
Shop Doneer

Leven in Gods aanwezigheid

Deze studie reikt drie sleutels aan die de effectiviteit van je gebedsleven revolutionair kunnen veranderen.

Veel mensen denken dat bidden niet veel meer is dan gewoon dingen aan God vragen – als het ware naar God toegaan met je boodschappenlijstje. Dit is een heel beperkte, onvolledige kijk op gebed. Gebed is niet één enkel muziekinstrument, nee het is een heel orkest met een rijkdom aan verschillende instrumenten.

Drie heel belangrijke instrumenten van het gebedsorkest zijn dankzegging, lofprijs en aanbidding. Deze drie onderdelen stellen ons in staat om drie verschillende aspecten van Gods natuur te leren kennen.

Dankzegging is bovendien geen vrijblijvende optie, maar een Bijbelse opdracht, die iedere dag opnieuw Gods goedheid centraal stelt in je leven. Dankbaarheid is een levenshouding. Lofprijs brengt je in contact met Gods oneindige grootheid. En aanbidding, de hoogste activiteit van de menselijke geest, brengt ons bij Gods heiligheid. Aanbidding leert je bovendien Zijn stem te verstaan!

HOE WERKT DE CURSUS?

De lessen
Elke week komt er een les beschikbaar, die begint met een korte introductie-video over het thema van die week. Vervolgens maak je de les aan de hand van een (of twee) hoofdstukken uit het boek. Het lees- en maakwerk kost je ongeveer twee uur per week. Er wordt gewerkt met geautomatiseerde correctie – dus er is geen tutor die je werk nakijkt. De studie is verdeeld over 6 lessen.

Vragen
Wel kun je vragen stellen, hetzij via het forum (waarbij de andere cursisten en onze cursusleider in kunnen gaan op je vragen), hetzij via e-mail door vanuit de leeromgeving jouw vraag (evt. anoniem) door te geven aan de cursusleider.

Doorlopend forum
Er is in de leeromgeving ook een doorlopend forum, waar gesprekken/discussies kunnen worden gevoerd die met de thema’s samenhangen.

Extra’s
De lessen zullen hier en daar verlevendigd worden met o.a. korte videofragmenten, proclamaties uit Gods Woord en liederen, die de stof dichterbij brengen.

Wat kost het?
We willen graag dat de cursus betaalbaar is voor iedereen, en kiezen daarom voor deelname op giftenbasis, met uitzondering van de administratiekosten en de kosten voor materialen. Voor €5,- kun je dus meedoen als je het boek al hebt.

De totale kosten voor de cursus zijn als volgt opgebouwd:

  • Administratiekosten: €5,- (inclusief eventuele verzendkosten.)
  • Cursus: De cursus kost ons ongeveer €35,- per persoon, maar je kunt zelf kiezen welk bedrag je geeft omdat de deelname op giftenbasis is, want we willen dat zoveel mogelijk mensen kunnen meedoen.
  • Materialen (voor zover je die nog niet hebt):
    - Boek: ‘Dankzegging, lofprijs en aanbidding’
    - Boek: 'In Gods aanwezigheid'
    - Proclamatiekaarten (optioneel*): Aanbidding, Dankzegging, Lofprijs, Koning in eeuwigheid, De Heilige Geest in mij


*De proclamatiekaarten zijn ook online in de cursus opgenomen. We raden echter aan om ze mee te bestellen, zodat je constant de Bijbelteksten bij de hand kunt hebben.

Inschrijven

Hieronder kunt u zich inschrijven voor de cursus en de materialen bestellen. Deze kunt u afrekenen in onze webshop. Vervolgens ontvangt u een mail met de toegangscode voor de cursus en een link naar de cursuswebsite.

Benodigd:
# Titel Soort Prijs
Administratiekosten cursus Gods aanwezigheid cursussen € 5,00
In Gods aanwezigheid boeken € 11,50
Dankzegging, lofprijs, aanbidding boeken € 7,00
Set proclamatiekaarten LGA kaarten € 4,50

Gift voor cursus (in cijfers)