Vanwege het Paasweekend zullen bestellingen op 2 april pas verzonden worden.

sluit
Shop Doneer

Als je het beste wilt van God...

Leestijd: 1 min.

Gisteren lazen dat we alleen moeten ontvangen wat God ons geeft, ons erfdeel. We moeten niet zelf gaan kiezen en graaien naar wat we graag willen, we mogen het erfdeel ontvangen dat God voor ons heeft gekozen. Hij heeft voor ons het beste gekozen. Dan zullen we tot rust komen.

Jezus zegt in de Bergrede: Zalig zijn de zachtmoedigen, want zij zullen de aarde beërven (Mattheüs 5:5). Ze hoeven de aarde niet zelf te grijpen, want ze zullen haar erven. Met de graaiers zal worden afgerekend. Er zal een eind komen aan alle graaiers, de vrekken, de meedogenlozen, de hooghartigen, de gewelddadige, zelfgerichte en slechte mensen. De Bijbel zegt dat die niet meer zullen zijn. Je zult ze nergens kunnen vinden. De zachtmoedigen daarentegen, zullen de aarde beërven. Het is zo belangrijk om God voor ons te laten kiezen en te begrijpen dat wat de Vader gegeven heeft, groter is dan alles.

Deze studie, ‘Als je het beste wilt van God...’ wil ik besluiten met een uitspraak die ik ooit eens hoorde: ,,God geeft het beste aan de persoon die de keus aan Hem laat...'' Ben jij bereid jouw keuzes over te laten aan je Vader?

Ten slotte wil ik de acht vereisten om het beste van God te ontvangen, die we in de afgelopen periode besproken hebben, nog eens opsommen:

  1. Zet je hart inderdaad op het beste van God. Ga niet voor minder.
  2. Richt je op Jezus.
  3. Overdenk Gods rijke, levende Woord.
  4. Ontwikkel vriendschap met de Heilige Geest, de beheerder van alle hemelse rijkdom.
  5. Leer te luisteren naar Gods stem en gehoorzaam onmiddellijk.
  6. Wees nauwkeurig in wat je hoort.
  7. Maak je drukker om het eeuwige, dan om tijdelijke dingen; stel de juiste prioriteiten.
  8. Laat God voor je kiezen.


Gebed van de dag

Vader, dank U wel, dat U het beste voor mij al gekozen heeft. Ik wil daarom mijn keuzes aan U overlaten. Wilt U mij helpen om niet te verslappen, maar te blijven najagen wat U voor mij heeft, en honderdvoudig vrucht te dragen. Amen.

Gebed voor DPM wereldwijd

AUSTRALIË

Bid dat de advertentie die we geleverd hebben aan de Vision christelijke radiostations in het hele land, veel nieuwe bezoekers van de DPM-Australië website zal opleveren. Hier kunnen ze gratis materiaal bekijken en downloaden, en in contact komen met ons.