Shop Doneer

Bevrijding vraagt om een nieuw lied

Leestijd: 2 min.

Steek Uw handen uit van omhoog, bevrijd mij en ontruk mij aan de grote wateren, uit de hand van vreemdelingen. O God, ik zal een nieuw lied voor U zingen. (Psalm 144:7, 9)

Heb je wel eens gemerkt hoe vaak er in het boek psalmen gesproken wordt over het zingen van een nieuw lied? Om welke redenen zouden we een nieuw lied moeten zingen? Ik geloof dat er een reden genoemd wordt in de passage die ik zojuist noemde. Elke nieuwe bevrijding vraagt om een nieuw lied.

Op onze weg door het leven bevinden we ons van tijd tot tijd in een situatie waarin we het tot God moeten uitroepen om bevrijding, en uit die bevrijding ontstaat een nieuw lied.

Het zojuist genoemde werkt als volgt: We leren iets nieuws over God, onze ervaring wordt intenser, en om deze nieuwe, diepe openbaring op een getrouwe en juiste manier uit te drukken, geeft de Heilige Geest ons een nieuw lied. Soms is het een lied in een taal die we kennen, en soms is het een lied in een onbekende taal…

Bedenk dat een moeilijke tijd zal worden gevolgd door bevrijding, en dat bevrijding vraagt om een nieuw lied. En als die bevrijding komt, probeer dan niet terug te vallen op een oud lied, maar laat de Heilige Geest je een nieuw lied geven dat op een passende manier uitdrukking geeft aan de nieuwe waarheid, de nieuwe openbaring, de nieuwe zegen die je hebt ontvangen door die nieuwe bevrijding.

Houd dus op je weg door het leven voortdurend in gedachten dat een nieuwe bevrijding vraagt om een nieuw lied, dat je dan gegeven wordt door de Heilige Geest.

Gebed van de dag

Hemelse Vader, dank U wel dat ik in mijn leven voortdurend en doorgaand nieuwe gebieden van geestelijke vrijheid mag ontdekken en ervaren! Heer, dank U wel dat U in en door dit proces mijn mond vult met een nieuw lied van overwinning en veiligheid bij U! Amen


Gebed voor DPM wereldwijd

NIEUW ZEELAND

  • Bid voor Gods wijsheid en leiding in 2021 voor onze DPM-medewerkers, en dat God ten overvloede zal voorzien in alle benodigde financiën voor DPM-projecten in veel landen.
  • Bid voor een grotere bekendheid van DPM in deze natie, en voor veel meer bezoeken aan onze website (www.derekprince.co.nz), Facebook-pagina (www.facebook.com/DPMNZ) en DPM App, om de gratis materialen meer te verspreiden via deze digitale platforms.
  • Bid voor James, Evan. en Jared as they develop the DPM global digital work so millions more people can access Derek’s teaching on their electronic devices.