Shop Doneer

Een stortvloed

Leestijd: 2 min.

Herstel ons lot, o HEERE, zoals de stromen in de Negev. (Psalm 126:4 NIV)

Dit is een gebed van Gods volk om herstel. Als je bekend bent met de Negev woestijn, is

het beeld heel duidelijk. Het woord dat is vertaald als ‘stromen’ is in het Arabisch een wadi. Een wadi is iets bijzonders en is hoofdzakelijk te vinden in het Midden Oosten. Het is een rivierbedding, die de langste tijd van het jaar droog staat. Je kunt zien dat er water doorheen is gegaan, maar als er geen regen valt, dan droogt hij binnen een paar dagen op, en heb je alleen nog maar het bewijs dat er ééns water doorheen vloeide.

En dus ziet Gods volk zichzelf in het gebed van David als één van die droge rivierbeddingen in de Negev, de woestijn in het zuiden van Israël. Maar hun gebed is dat God hen zal herstellen zoals de stromen verfrissing en herstel brengen in de Negev.

Het is een heel aansprekend beeld, want op bepaalde tijden, als er regen valt in de Negev, komt die regen in grote hoeveelheden, overvloedig, en binnen een paar uur is die droge rivierbedding veranderd in een overstromende stortvloed die alles aan de kant veegt, soms zelfs bruggen wegspoelt en zelfs ernstige ongelukken veroorzaakt waarbij auto’s worden weggespoeld. Op de plaats waar een paar uur geleden alleen stof en droogte te zien waren, bevindt zich nu een kokende stroom van water.

En hun geïnspireerde gebed is dat God Zijn volk zal herstellen zoals die stroom in de Negev, en dat, hoewel we ons droog en stoffig voelen zonder water in de buurt, God ons plotseling zal bezoeken. Ze vragen dat God zo’n beweging van Zijn Geest zal sturen, dat het zal zijn als een stortvloed die alle hindernissen aan de kant veegt.

Gebed van de dag

O hemelse Vader, wilt U in mijn leven Uw Geest op zo’n manier uitstorten, dat alle obstakels en problemen uit de weg worden gespoeld. Verfris mij, Heilige Geest, zodat de vruchtbaarheid in mijn leven zich herstelt tot Uw eer. Amen


Gebed voor DPM wereldwijd

CANADA

  • We prijzen God voor Zijn trouw in 2020, een jaar waarin zoveel mensen op verschillende manieren lijden meemaakten. Ons inkomen zat flink boven dat van 2019! Bid om Zijn voortdurende, overvloedige zegen en voorziening voor alles wat Hij voor ons te doen heeft.
  • Bid dat God ons frisse inzichten geeft voor het werk en de groei van onze bediening.