Vanwege het Paasweekend zullen bestellingen op 2 april pas verzonden worden.

sluit
Shop Doneer

Een uitnodiging van God

Leestijd: 2 min.

We zijn toe aan de vierde 'laten we-uitspraak' uit Hebreeën 4. Deze vierde stap is direct gerelateerd aan de eerste drie stappen, en ook de volgorde is belangrijk. Om in staat te zijn vrijmoedig dicht bij de troon van de genade van God te komen, moeten we zeker zijn dat we de eerste drie stappen genomen hebben.

  1. Beducht zijn(Hebreeën 4:1). Beducht zijn of vrezen betekent dat we komen met een houding van eerbied, bewust van onze behoefte aan Gods genade.
  2. Laten we ons beijveren (Hebreeën 4:11). Dit is onze gepaste, logische reactie op Gods genade. We komen niet laks, lui of onverschillig tot God. Gods genade rechtvaardigt nooit een onverschillige of luie, gemakkelijke houding; integendeel, Gods genade zou in ons een houding van ijver en inzet moeten bewerken.
  3. Laten we aan onze belijdenis vasthouden. (Hebreeën 4:14)

We spreken de juiste belijdenis uit die in lijn is met Gods Woord; met onze mond spreken we de waarheid over Jezus en alles wat Hij voor ons heeft gedaan.

De vierde stap, dicht bij de troon van de genade komen, doen we om twee dingen te ontvangen: barmhartigheid en genade. Ik ben overtuigd dat God ons uitnodigt om bij Hem te komen. En als we voldoen aan de voorwaarden, dan liggen barmhartigheid en genade op ons te wachten. We hoeven nooit bang te zijn; we zullen nooit worden teleurgesteld. God zou ons nooit hebben uitgenodigd als Hij de nood die we hebben niet zou kunnen vervullen. Als we komen als kinderen van God, dan hoeven we niet te komen als bedelaars. God heeft geen tweederangs kinderen. Het is heel belangrijk dat we komen met vrijmoedigheid - dat is geloof in actie. Het is het soort geloof dat nooit zal worden weggeschoven. Het is geloof dat God neemt op Zijn Woord, en aanneemt dat God net zo goed is als Zijn Woord. Kom vrijmoedig.

Gebed van de dag

Dank U Heer, dat ik vrijmoedig bij U mag komen. Ik erken dat God mij heeft uitgenodigd om vrijmoedig tot Zijn troon te naderen. Dank U dat barmhartigheid en genade voor mij klaar liggen. Ik zal vrijmoedig dicht bij de troon van de genade komen. Amen.

Boeken van Derek Prince

Deze overdenking komt uit Dereks boek Gods levende Woord, een Bijbels dagboek voor 365 dagen. Wil je meer lezen van Derek Prince over wat het bloed van Jezus doet? Kijk dan bijvoorbeeld naar deze boeken en proclamatiekaarten:

In de webshop van DPM Nederland vind je meer Nederlandstalige boeken en proclamatiekaarten van Derek Prince én diverse boeken in andere talen.

Derek Prince op YouTube

In de jaren van zijn leven, zijn er honderden video's van de preken van Derek Prince gemaakt, onder andere over de essentie van zonde. Op het YouTubekanaal van DPM Nederland vind je deze videopreken van Derek Prince met ondertiteling. Als DPM Nederland werken we iedere dag aan het vertalen en publiceren van video's van Derek Prince. Abonneer je gratis op ons YouTubekanaal en blijf op de hoogte!

Onderwijsbrieven Derek Prince

Vijf keer per jaar versturen wij gratis onderwijsbrieven uit het onderwijs van Derek Prince. In het menu vind je bij Onderwijs > Studies de digitale versie van vele van deze brieven en artikelen. Mocht je de onderwijsbrieven willen ontvangen, schrijf je dan in per post of per e-mail.