Vanwege het Paasweekend zullen bestellingen op 2 april pas verzonden worden.

sluit
Shop Doneer

Gods aanvaarding ervaren

Leestijd: 2 min.

Om Gods genezing voor afwijzing te ontvangen, moeten we twee fundamentele feiten begrijpen. Ten eerste: God heeft geen talloze voorzieningen getroffen voor een heleboel verschillende menselijke noden. Integendeel, Hij heeft één voorziening getroffen die voldoende is voor alle noden van de mensheid; Jezus' offerdood aan het kruis.

Ten tweede, dat wat plaats vond aan het kruis, was een omwisseling die God zelf had gepland. Alle slechte gevolgen van onze zonden kwamen op Jezus, zodat in ruil daarvoor alle voordelen van Jezus' zondeloze gehoorzaamheid voor ons beschikbaar kwamen. Wij hebben niets gedaan om dat te verdienen, en we kunnen er dus ook geen recht op laten gelden. Het is alleen voor ons beschikbaar door de onvoorstelbare liefde en genade van God.

Daarom is het nutteloos om tot God te komen op basis van iets wat wij menen te bezitten. We hebben niets uit onszelf te bieden. Alleen de gevolgen van het offer dat Jezus voor ons bracht, maakt Gods hulp voor ons beschikbaar. Onze goede werken vallen daarbij volkomen in het niet.

Christus droeg onze afwijzing aan het kruis, samen met onze schaamte, ons gevoel van verraad, onze pijn en onze gebroken harten. In feite was de doodsoorzaak van Jezus een gebroken hart. Wij zijn aanvaard door Zijn afwijzing. Aanvaard in de Geliefde! Het was een omwisseling. Jezus droeg het kwaad, zodat wij het goede ontvingen. Hij droeg onze zorgen, zodat wij Zijn vrede zouden ervaren. De weg is open voor jou en mij, om tot God te komen zonder schaamte, zonder schuld en zonder angst.

Gebed van de dag

Dank U Jezus, voor Uw werk aan het kruis. Ik belijd de waarheid over de omwisseling die Jezus voor mij bewerkte: Ik ben aanvaard doordat Hij werd afgewezen. Ik ontvang het goede, omdat Hij het kwade droeg. Al mijn afwijzing is gedragen door Jezus, opdat ik Zijn aanvaarding door de Vader zou krijgen. Amen.

Boeken van Derek Prince

Deze overdenking komt uit Dereks boek Gods levende Woord, een Bijbels dagboek voor 365 dagen. Wil je meer lezen van Derek Prince over wat het bloed van Jezus doet? Kijk dan bijvoorbeeld naar deze boeken en proclamatiekaarten:

In de webshop van DPM Nederland vind je meer Nederlandstalige boeken en proclamatiekaarten van Derek Prince én diverse boeken in andere talen.

Derek Prince op YouTube

In de jaren van zijn leven, zijn er honderden video's van de preken van Derek Prince gemaakt, onder andere over de essentie van zonde. Op het YouTubekanaal van DPM Nederland vind je deze videopreken van Derek Prince met ondertiteling. Als DPM Nederland werken we iedere dag aan het vertalen en publiceren van video's van Derek Prince. Abonneer je gratis op ons YouTubekanaal en blijf op de hoogte!

Onderwijsbrieven Derek Prince

Vijf keer per jaar versturen wij gratis onderwijsbrieven uit het onderwijs van Derek Prince. In het menu vind je bij Onderwijs > Studies de digitale versie van vele van deze brieven en artikelen. Mocht je de onderwijsbrieven willen ontvangen, schrijf je dan in per post of per e-mail.