Vanwege het Paasweekend zullen bestellingen op 2 april pas verzonden worden.

sluit
Shop Doneer

Hernieuwde waardering

Leestijd: 2 min.

Hoe zouden wij een lied van de HEERE zingen in een vreemd land? Als ik u vergeet, Jeruzalem, laat dan mijn rechterhand zichzelf vergeten. Laat mijn tong vastkleven aan mijn gehemelte, als ik niet aan u denk, als ik Jeruzalem niet doe uitstijgen boven mijn hoogste blijdschap.

(Psalm 137:4-6)

Dit is de klagende uitroep van het volk van God, ze zijn gevangen genomen en leven als ballingen in een vreemd land. Ze hebben geen lied, ze hebben hun harpen aan de wilgen gehangen, en ze denken aan de vreugde en de schoonheid van de stad en het land waarvan ze beroofd zijn.

Weet je, soms moet God ons onze zegeningen afnemen, zodat we ze werkelijk leren waarderen. Ik geloof dat de Joden die vanuit de Babylonische ballingschap terugkeerden, een veel grotere toewijding en verbondenheid ten opzichte van Sion beleefden dan ze vroeger ooit hadden gekend. Ik geloof dat hetzelfde zal gelden voor het thuiskomen van het Joodse volk in onze dagen.

Als ze volledig hersteld zijn, zullen ze meer dan ooit gaan waarderen wat zij allemaal in hun lange jaren van ballingschap zijn kwijtgeraakt door hun ongehoorzaamheid en rebellie. En we moeten niet vergeten dat God ons soms moet aanpakken.

Als jij je vandaag een gevangene voelt, een vreemdeling, en verlangt naar de zegeningen die je kwijtgeraakt bent door ongehoorzaamheid en afvalligheid, dan staat God toe dat dat gebeurt. Dat doet Hij zodat, als Hij die zegeningen weer aan je teruggeeft, je ze zult waarderen als nooit tevoren. God weet wanneer jij je les hebt geleerd. En wanneer je werkelijk hebt geleerd om te waarderen wat Hij voor je heeft gedaan, dan is Hij bereid je te herstellen.

Gebed van de dag

Lieve hemelse Vader, dank U wel voor Uw herstel! Als er gebieden zijn van moeite, strijd en verlies in mijn leven, help mij dan om me te richten op U, zodat ik ontvankelijk ben voor wat U mij wilt teruggeven en herstellen in mijn leven. Amen


Gebed voor DPM wereldwijd

CAMBODJA

Bid voor Gods bescherming, leiding en voorziening voor Huy en het DPM-team terwijl ze doorgaan met het produceren en verspreiden van Dereks onderwijs in dit land waar veel materiële en geestelijke nood is.

Zendingsverslag - Cambodja
Van september tot november maakte Cambodja door een tropische storm de ergste overstromingen mee sinds 40 jaar. Het had impact op 240.000 mensen en veroorzaakte 39 doden. Daarnaast waren er aardverschuivingen door het hele land en zijn er duizenden hectares rijst en andere gewassen vernietigd. Huy en zijn team zagen dit als mogelijkheid om uit te reiken en mensen te bedienen. Ze reisden naar provincies in Noordwest Cambodja en konden daar voedselpakketten en de boekjes De Omwisseling en Onbegrijpelijke liefde uitdelen aan 200 families. Ook deelden ze het Evangelie waarop de meesten zich bekeerden tot Christus! Lokale voorgangers zullen deze gesprekken opvolgen.