Vanwege het Paasweekend zullen bestellingen op 2 april pas verzonden worden.

sluit
Shop Doneer

Het bloed van Jezus

Leestijd: 2 min.

In Johannes 6 zegt Jezus tot vier keer toe over de gelovigen:

Ik zal hem opwekken op de laatste dag. (vers 39, 40, 44 en 54)

De opstanding is dus een vast onderdeel van onze verlossing.

Wie mijn vlees eet en mijn bloed drinkt, heeft het eeuwige leven; en Ik zal hem opwekken op de laatste dag. Want mijn vlees is het ware voedsel en mijn bloed is de ware drank. Wie mijn vlees eet en mijn bloed drinkt, blijft in Mij en Ik in hem. (Johannes 6:54-56)

De woorden 'eten', 'drinken' en 'in Mij blijven' staan in de voortdurende tegenwoordige tijd, oftewel: 'Wie voortdurend mijn vlees eet, en voortdurend mijn bloed drinkt, blijft voortdurend in Mij en Ik in hem.' Het is duidelijk dat de Heer groot belang stelt in het eten van Zijn vlees en het drinken van Zijn bloed. Ik heb niet het laatste woord, maar ik geloof werkelijk dat Jezus hier spreekt over het avondmaal.

Ooit woonde ik in een Arabische stad met Arabische christenen. Als zij het avondmaal vierden, zeiden ze: 'Laten we van het bloed van Jezus drinken.' Deze christenen hadden het juiste beeld voor ogen - het drinken van Jezus' bloed is het avondmaal.

Iets in ons voelt zich ongemakkelijk bij het idee van bloed drinken. Ik weet dat het mij jaren heeft gekost om deze term te begrijpen. Maar Jezus zelf hecht groot belang aan het avondmaal – het is niet een optie die je zou kunnen overwegen, maar een opdracht van Jezus zelf. Om eeuwig leven te ontvangen, moeten we drinken van Jezus' bloed en eten van Zijn vlees. Denk daarbij nog eens aan die eerdere tekst uit Leviticus 17:11:

Het leven is in het bloed…

Laten we drinken van Jezus' leven!

Gebed van de dag

Dank U Vader, voor het bloed van het Lam. Ik neem deel aan Jezus' eeuwige leven, door Zijn bloed te drinken en te eten van Zijn vlees. Hierdoor blijf ik in U en blijft Uw leven in mij. Ik overwin satan door het bloed van het Lam en door het woord van mijn getuigenis en ik heb mijn leven niet lief tot in de dood. Amen.

Boeken van Derek Prince

Deze overdenking komt uit Dereks boek Gods levende Woord, een Bijbels dagboek voor 365 dagen. Wil je meer lezen van Derek Prince over wat het bloed van Jezus doet? Kijk dan bijvoorbeeld naar deze boeken en proclamatiekaarten:

In de webshop van DPM Nederland vind je meer Nederlandstalige boeken en proclamatiekaarten van Derek Prince én diverse boeken in andere talen.

Derek Prince op YouTube

In de jaren van zijn leven, zijn er honderden video's van de preken van Derek Prince gemaakt, onder andere over de essentie van zonde. Op het YouTubekanaal van DPM Nederland vind je deze videopreken van Derek Prince met ondertiteling. Als DPM Nederland werken we iedere dag aan het vertalen en publiceren van video's van Derek Prince. Abonneer je gratis op ons YouTubekanaal en blijf op de hoogte!

Onderwijsbrieven Derek Prince

Vijf keer per jaar versturen wij gratis onderwijsbrieven uit het onderwijs van Derek Prince. In het menu vind je bij Onderwijs > Studies de digitale versie van vele van deze brieven en artikelen. Mocht je de onderwijsbrieven willen ontvangen, schrijf je dan in per post of per e-mail.