Vanwege het Paasweekend zullen bestellingen op 2 april pas verzonden worden.

sluit
Shop Doneer

Ons lichaam aanbieden

Leestijd: 1 min.
Het is belangrijk om goed te begrijpen dat Jezus onze hele persoonlijkheid heeft verlost; onze geest, onze ziel en ons lichaam. Eén reden voor de verlossing van ons lichaam is dat het een tempel voor de Heilige Geest zou zijn. De Heer woont niet in tempels die niet zijn verlost, een tempel die nog van satan is. Onze lichamen zijn verlost zodat God erin kan wonen door zijn Heilige Geest. Onze lichamen zijn verlost door het bloed van Jezus.
Wat is dan de reactie die God van ons verlangt? Dit is een heel praktische vraag die we goed moeten begrijpen. Paulus schreef:
Ik roep u er dan toe op, broeders, door de genade van God, om uw lichamen aan God te wijden als een levend slachtoffer, heilig en voor God welgevallig, dat is uw redelijke godsdienst (Romeinen 12:1).
Gezien alles wat God voor ons heeft gedaan in de dood van Jezus aan het kruis, hoe worden wij geacht hierop te reageren? Door onze lichamen aan te bieden als levende offers. Waarom 'levende slachtoffers'? Paulus beschreef hiermee een contrast tussen levende slachtoffers en de slachtoffers uit het Oude Testament, waarbij dieren werden gedood en vervolgens op Gods altaar werden gelegd om zonde en schuld uit te wissen. Paulus zei echter: ,,Plaats je lichaam op Gods altaar, maar doodt het niet. Leg het op het altaar als een levend slachtoffer." Als je je lichaam op Gods altaar hebt gelegd, behoort het niet meer aan jou toe. Je lichaam is dan van God. Alles wat op het altaar werd gelegd, behoorde toe aan God.
Dat is precies wat God van ons vraagt; onze lichamen aan Hem aan te bieden als levende offers. We moeten het eigendom van onze lichamen aan Hem overdragen en in Gods handen te leggen.
Dank U Heer dat U mij heeft gekocht. Ik proclameer dat ik mijn lichaam aan U aanbiedt als een levend offer. Gebruik mij voor uw doelen. Ik ben duur gekocht. Ik ben van God. Amen.