Vanwege het Paasweekend zullen bestellingen op 2 april pas verzonden worden.

sluit
Shop Doneer

Stop even om God te danken

Leestijd: 2 min.

Sommige mensen zijn oprecht dankbaar ten opzichte van God maar nemen nooit de tijd om Hem dat te vertellen. Hoe zou het voelen als onze kinderen ons nooit zouden bedanken voor alles wat we voor ze hebben gedaan? Hoe zouden we ons voelen als ze nooit 'dank je' zouden zeggen of hun dankbaarheid zouden tonen, als ze alles wat we voor hen doen zouden aanvaarden alsof ze er recht op hadden, en het gewoon voor lief namen.

Dat is helaas de manier waarop veel van Gods kinderen hun vader behandelen – en daar wordt Hij niet gelukkig van. We worden opgeroepen om te waarderen wat God voor ons doet en de tijd te nemen om onze dankbaarheid te tonen. Een van mijn favorieten Bijbelteksten is Spreuken 3:6:

Erken Hem in al uw wegen, dan zal Hij uw paden leiden. (vertaling vanuit de NASB)

Ik heb door ervaring geleerd dat als ik in iedere fase van mijn leven even stop en God erkenning geef, dan kan ik er zeker van zijn dat Hij mijn paden zal blijven leiden. Misschien vraag je je af: 'Hoe kan ik God erkennen?' De eenvoudigste en beste manier is door Hem te bedanken. Zeg voortdurend 'Dank U wel' voor alles wat Hij voor je heeft gedaan en voor Zijn trouw. Je zult onmiddellijke zekerheid krijgen dat Hij ook in het vervolg trouw zal zijn. Net als Hij je in het verleden heeft geholpen en geleid, zal Hij je ook leiden in de toekomst. De sleutel naar deze zekerheid is Hem te erkennen door middel van onze dankzegging.

Toen ik ooit in Oost-Afrika werkte, ontdekte ik dat de taal van de stam van mijn geadopteerde dochter geen woord of zinsnede had die 'dank je wel' betekende. Kun je je voorstellen dat je geen woorden hebt om iemand te bedanken? Ik realiseerde me dat mensen echt de Bijbel nodig hebben om mensen te leren 'dank je wel' te zeggen. Dankbaarheid is verweven met het kennen van Gods genade.

Gebed van de dag

Dank U Heer, voor alles wat U voor me heeft gedaan. Ik spreek uit dat ik in iedere fase van mijn leven God zal erkennen door Hem te danken. Ik zal mijn dankbaarheid tonen. Amen.

Boeken van Derek Prince

Deze overdenking komt uit Dereks boek Gods levende Woord, een Bijbels dagboek voor 365 dagen. Wil je meer lezen van Derek Prince over wat het bloed van Jezus doet? Kijk dan bijvoorbeeld naar deze boeken en proclamatiekaarten:

In de webshop van DPM Nederland vind je meer Nederlandstalige boeken en proclamatiekaarten van Derek Prince én diverse boeken in andere talen.

Derek Prince op YouTube

In de jaren van zijn leven, zijn er honderden video's van de preken van Derek Prince gemaakt, onder andere over de essentie van zonde. Op het YouTubekanaal van DPM Nederland vind je deze videopreken van Derek Prince met ondertiteling. Als DPM Nederland werken we iedere dag aan het vertalen en publiceren van video's van Derek Prince. Abonneer je gratis op ons YouTubekanaal en blijf op de hoogte!

Onderwijsbrieven Derek Prince

Vijf keer per jaar versturen wij gratis onderwijsbrieven uit het onderwijs van Derek Prince. In het menu vind je bij Onderwijs > Studies de digitale versie van vele van deze brieven en artikelen. Mocht je de onderwijsbrieven willen ontvangen, schrijf je dan in per post of per e-mail.