Shop Doneer

Vriendschap onder Gods volk

Leestijd: 1 min.
Woord uit het Woord - dag 96

Vriendschap onder Gods volk
Ik ben een metgezel van allen die U vrezen en die Uw bevelen in acht nemen. (Psalm 119:63)Als je aan iemand vertelt dat je christen bent, is de volgende vraag meestal: naar welke gemeente ga je? Evangelisch, PKN, katholiek, baptist…? Weet je, ik geloof dat God niet zoveel belangstelling heeft in al die benamingen.In mijn eigen leven is het zo dat ik niet in een apart vakje wil horen. Ik wil niet dat de mensen me in een hokje zetten en zeggen: ‘daar hoor jij thuis’, want daarmee is het dan voor hen gezegd. Ik laat hen graag zelf nadenken… Ik laat hen er graag wat naar raden.Dus als mensen mij soms vragen bij welke denominatie ik hoor, naar welke kerk ik ga, dan zeg ik het liefst net als de psalmist in bovenstaande Bijbeltekst: ‘Ik ben een metgezel van allen die God vrezen en Zijn bevelen in acht nemen’. Het gaat niet om de naam van onze kerk, het gaat om de hartsgesteldheid en de invulling van ons leven.Persoonlijk kan ik naar waarheid zeggen dat ik een vriend ben van iedereen die God vreest en Hem liefheeft; ik ben een broeder van iedereen die Zijn bevelen in acht neemt. De denominatie is niet belangrijk. De gesteldheid van het hart en de manier waarop je leeft, daar gaat het om. Ik stel me op één lijn met iedereen die God werkelijk liefheeft en Hem dient, van welke kerk of gemeente ook.
Vader, wat is het toch heerlijk om te behoren bij een wereldwijde, niet ‘denominatie-gebonden’ Gemeente, die U en Uw Woord van harte liefheeft en die Uw geboden onderhoudt. Dat is de Gemeente waar ik bijhoor! Dank U wel voor Uw voorziening daarin! Amen.