Op 22 maart begint de online cursus Bescherming tegen misleiding! Doe jij ook mee?

sluit
Shop Doneer

Investeer in mensen - Midden Oosten 2022

← terug
Leestijd: 3 min.

Beste vriend/vriendin,

Als een van de trouwe vrienden van Derek Prince Ministries willen we dat je weet hoeveel we je steun voor onze outreaches waarderen.

Jouw gebeden en giften stellen ons in staat om met Dereks Bijbelonderwijs in het Midden-Oosten vele christenen te bemoedigen en het Evangelie te delen met moslims die op zoek zijn en ‘God’ beter willen leren kennen. Ik wil graag een aantal getuigenissen delen!

Achmed wilde meer weten over het christendom

Laat ik beginnen met te vertellen over Ahmed*, een 32-jarige man uit Tunesië. Hij sprak ons aan via onze Facebookpagina en zei dat hij meer wilde weten over het christendom en een vergevende God wilde aanbidden, in plaats van een hatelijke God.
Een van onze medewerkers deelde het evangelie met Ahmed. Na verschillende gesprekken aanvaardde hij Jezus als zijn Verlosser en sloot zich aan bij een van onze online discipelschapsgroepen. Vandaag, prijs God, graaft Ahmed zelf dieper in de Bijbel en gebruikt daarbij de zelfstudievragen van Fundament van geloof door Bijbelstudie.

Zeinab ontdekte dat ze waardevol is in Gods ogen

Ook in Zeinabs* leven heeft jouw gebed en financiele steun voor ons werk een enorm verschil gemaakt. Ze woont in Egypte en worstelde tot voor kort met problemen met haar eigenwaarde en een moeizaam huwelijk.
Zeinab groeide op met mishandeling door haar moeder en haar oudere broer. Ze bracht haar jeugd door met huishoudelijk werk en zorgen voor haar moeder. Uiteindelijk is ze getrouwd om aan de moeilijke thuissituatie te ontsnappen.
Maar ook haar man mishandelde haar. Ze begon te geloven dat ze als mens geen waarde had. Onlangs kregen zowel Zeinab als haar schoonvader Covid, en hoewel haar man zorgde voor zijn vader liet hij Zeinab aan haar lot over.
Ze had het gevoel dat God haar in de steek had gelaten en ze had zelfmoordgedachten.

Gelukkig leidde God haar op een dag naar Dereks online onderwijs en ze begon te luisteren naar de evangelieboodschap van liefde, vergeving en hoop.

In eerste instantie vond Zeinab het moeilijk om het evangelie te geloven. Maar God raakte haar hart door de gesprekken met onze werkers en hun gebeden.

Onze veldwerkers deelden het evangelie met haar en waren erg geduldig toen ze worstelde met het idee dat God voor haar zorgt. Na verloop van tijd bekeerde Zeinab zich en nodigde ze Jezus uit in haar hart. Nu moedigen we haar aan om de Bijbel te lezen, een christelijke pastoraal werker te zien en te luisteren naar meer van Dereks onderwijs in het Arabisch.

* De namen van Ahmed en Zeinab zijn veranderd om hun identiteit te beschermen. De gebruikte foto’s zijn ter illustratie.

Help je ons mee nog meer mensen te bereiken met de boodschap van genade, vergeving, hoop en liefde?

Deze en vele andere getuigenissen uit onze hulpverlening in het Midden-Oosten zouden niet mogelijk zijn geweest zonder uw samenwerking in deze essentiële bediening om gelovigen toe te rusten om dieper in de Bijbel te graven met behulp van Dereks onderwijs.

En nu hebben we jouw hulp nodig om duizenden gelovigen en kerkleiders te voorzien van Dereks onderwijs op veilige digitale (SD) geheugenkaarten.

We weten dat er een enorme behoefte is aan Arabische onderwijsmaterialen in Jordanië, Egypte, Israël, Algerije en elders in het Midden Oosten, aangezien steeds meer mensen meer over de Bijbel willen weten.

Lezen is echter niet erg gebruikelijk, vooral onder jongeren, arbeiders uit de arbeidersklasse en migranten of vluchtelingen. Boeken zijn dus niet altijd de meest effectieve manier om waardevol onderwijs te delen over Gods liefde, gaven van de Heilige Geest, geestelijke oorlogvoering en gebed.

Om deze uitdaging aan te gaan, willen we SD-kaarten voorbereiden met verschillende studies van Derek, inclusief video- en audiopreken, en een digitale Bijbel. Iedereen kan het onderwijs beluisteren of bekijken met een smartphone, tablet of computer.

Elke SD-kaart kost ongeveer €7,- euro en een bundel van 25 boeken van Derek Prince in het Arabisch kost ongeveer €25,-. Dit is inclusief printen en verzenden naar verschillende bestemmingen. Daarnaast hebben we natuurlijk kosten om onze medewerkers de tijd te geven bijbelonderwijs te vertalen en met mensen te chatten en te bidden.

Je kunt helpen troost en hoop te geven aan gevangenen en vluchtelingen en hun families, door hen toe te rusten om kracht en wijsheid te putten uit Gods Woord in deze moeilijke tijden.

En je kunt meer gelovigen met een moslimachtergrond, zoals Ahmed en Zeinab, helpen om de kracht van Gods Woord in hun leven te ontdekken.

Dankjewel voor alles wat je doet om God en Zijn volk te dienen, via Derek Prince Ministries of op andere manieren!

Verbonden in Jezus’ liefde,

Albert Salama - DPM Midden Oosten
Paul Storms - DPM Nederland en België

Download zendingsbericht als pdf