Shop Doneer

Investeer in mensen - Cambodja 2019

Leestijd: 2 min.

Deze keer willen we graag een geweldig getuigenis uit Cambodja met u delen. Cambodja beleefde zijn donkerste periode tijdens het regime van de Rode Kmer van 1975 to 1979. Miljoenen mensen werden gedood, waaronder meer dan twee miljoen mensen met een goede opleiding. Goed opgeleide ouderen zijn nu bijzonder zeldzaam en waardevol in dit land. 50% van de Cambodjanen is jonger dan 22 jaar. De belangrijkste speerpunten van het werk van DPM in Cambodja zijn dan ook onderwijs uit Gods Woord en zendingswerk onder jongeren.

Recent hebben we samengewerkt met een lokale gemeente in de Takeo Provincie. Tijdens een boeddhistische nationale feestdag kregen we de kans om uit te reiken naar 150 jongeren. De proclamatiekaarten voor jongeren van DPM zijn geweldig materiaal. Deze kaarten zijn ontwikkeld in Nederland. Vervolgens zijn ze ook omgezet naar het Engels en inmiddels worden ze over de hele wereld, zelfs in Cambodja, gebruikt! We kozen voor deze conferentie de kaart ‘Mijn uiterlijk is oké’ en deelden deze uit aan alle jongeren.

Pastor Kin, een oudere voorganger van First Harvest Church, deelde met ons dat hij de Heer maar blijft prijzen dat deze jongerenconferentie door kon gaan. Hij verlangt er echt naar dat meer jongeren naar de kerk komen om te ontdekken waarom ze zo waardevol en geliefd zijn door onze Heer Jezus Christus. Hij is nu al oud, maar hij bidt altijd dat steeds meer jonge mensen hun leven aan de Heer geven en besluiten om Hem te dienen en uit te reiken naar hun vrienden en familie.


DE OOGST IS GROOT

Pastor Chhairith, een medewerker van DPM-Cambodja, sprak en gebruikte deze proclamatiekaarten om de jongeren uit te leggen dat ze geschapen zijn naar Gods eigen beeld en dat Hij hen wonderbaar gemaakt heeft.
We zijn zo waardevol voor God en Hij houdt zoveel van ons, dat Hij Zijn enige, eigen Zoon voor ons gegeven heeft.Waarom heeft Hij dat gedaan? Zodat iedereen die in Hem gelooft, niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.

Prijs de Heer, het is zo geweldig dat vele van deze jongeren Jezus in hun hart hebben aangenomen als hun Heer en Redder. Ze baden echt tot de Heer. Nu zoeken ze Zijn wil in hun leven.
Wij bidden dat de Heer hen zal zegenen en bekrachtigen om dit prachtige land te gaan dienen. De oogst is groot, moge de Heer meer mensen uitzenden om de oogst binnen te halen.

U kunt ons helpen!

Werk zoals dit in Cambodja is mogelijk dankzij grote en kleine gulle giften. Als u ook geraakt bent door dit getuigenis, wilt u dan overwegen om ons te helpen dit werk voort te zetten? Met uw gift kunnen we samen een verschil maken in levens van (jonge) mensen aan de andere kant van de wereld. Hartelijk dank voor het lezen van deze brief!

In Jezus’ liefde verbonden,

Huy Ly – DPM Cambodja
Ivar van der Sterre – DPM Nederland

Download zendingsbericht als pdf