Shop Doneer

Investeer in mensen - Israël 2018

← terug
Leestijd: 2 min.

Beste vriend/vriendin,

14 mei 2018 viert Israël haar 70e verjaardag

Tegen alle verwachting in en ondanks voortdurende tegenstand, heeft de staat Israël overleefd - een bevestiging van Gods verbond met Zijn volk en de profetische waarheid van Zijn Woord. Jij en ik zien Bijbelse profetieën over Israël vandaag de dag vervuld worden. Bovendien, ons aanhoudende gebed is de sleutel voor Gods toekomstplan met dit land! We hopen dat de onderwijsbrief en de proclamatiekaart je aanmoedigen om mee te bidden voor Israël. Misschien heb je nog nooit voor Israël gebeden? Wellicht is dit dan een goede aanleiding om daarmee te beginnen. Al was het maar één keer. Alles begint immers met een eerste stap...

Ons zendingswerk in Israël
Graag willen we je ook iets vertellen over ons zendingswerk in Israël. Dat werd In 2003 gestart onder leiding van George en Betty Jackson. Twee medewerkers van DPM-Israël, Daniel en Leah Uzziah, schreven hierover: ‘DPM Israël richt zich erop om voor de Israëlische Kerk de unieke en krachtige aspecten van Dereks bijbelonderwijs onder de aandacht te brengen – Geestvervuld leven, bidden en vasten, genezing en bevrijding. De bediening helpt om een groot geestelijk vacuüm in deze jonge, groeiende kerk te vullen. Dereks boeken zijn heel relevant in deze tijd en zeker voor het land waar we wonen. Ook zijn nadruk op de plaats en rol van Israël in de eindtijd is juist nu heel belangrijk.’


Wat hebben we kunnen doen?

Dit zijn een aantal voorbeelden van wat we de afgelopen jaren, met hulp vanuit de hele wereld, in Israël hebben kunnen doen:

  • Bijna 200 audio-boodschappen en meer dan 20 boeken zijn vertaald en gedrukt in het Hebreeuws.
  • We hebben honderden boeken van Derek in het Hebreeuws, Engels, Russisch, Arabisch, Amhaars en Spaans verspreid onder lokale kerken en bijbelstudiegroepen in het multiculturele Israël.
  • Dagelijkse radio-uitzendingen in het Hebreeuws.
  • Het ontwikkelen en onderhouden van een interactieve Hebreeuwse DPM website en app met gratis preken en studiemateriaal, zoals bijv. Fundament van geloof door bijbelstudie.
  • We bereiken jonge mensen met Dereks onderwijs via onze facebook-pagina. Dit is een geweldige manier om met hen in gesprek te komen en hun vragen over Dereks onderwijs te beantwoorden. Zulke gesprekken leiden vaak tot levendige gesprekken op onze Hebreeuwse facebook-pagina.

Geregeld worden we bemoedigd door berichtjes van gelovigen in Israël, zoals deze van een jonge vrouw: ‘In onze gemeente in Jeruzalem, hebben we een aantal preken gehoord over het bloed van Christus. Ik ben er erg door geraakt. Onze voorganger vertelde dat dit onderwijs van Derek Prince komt. Dankjulliewel!’

Reis je mee?
Israëls toekomst staat vast, maar God geeft ons de gelegenheid met Israël mee op reis te gaan. Door gebed, praktisch dienen en financiele ondersteuning, scharen we ons achter Zijn plan met Zijn volk. Mocht je ons (zendings)werk financieel willen ondersteunen of dat al doen, dan wordt dat enorm gewaardeerd. Dankjewel!

In Jezus’ liefde verbonden,

De wereldwijde staf van Derek Prince Ministries

Download zendingsbericht als pdf