Shop Doneer

Investeer in mensen - Midden Oosten 2018

← terug
Leestijd: 2 min.

Beste vriend/vriendin,

Heb je je ooit afgevraagd hoe je, door te geven aan het DPM-zendingswerk in het Midden-Oosten, de kracht van Gods Woord in de levens van mensen helpt ontsluiten? Als dat zo is, dan willen we je heel graag vertellen over broeder Andrawes en Magdi (een nieuwe christen, wiens naam we hebben veranderd om zijn identiteit te beschermen). Hun verhaal is een inspiratie en vervult ons met dankbaarheid!

Dereks onderwijs opent nieuwe deuren voor bedieningen

Toen Andrawes, een priester in de Koptische kerk in Egypte, het boek Van vloek naar zegen las, werd hij diep geraakt door Dereks onderwijs over de invloed van vrijmetselarij en generatievloeken in mensenlevens.
Hij had er nog geen idee van dat God hem zou leiden om mensen te dienen die dringend behoefte hebben aan zulk onderwijs. Mensen zoals Magdi, wiens familie ernstige problemen ervoer. Ze worstelden financieel, er werd in hun huis ingebroken en ze hadden onlangs een van hun dochters verloren door een auto-ongeluk. Net toen ze dachten dat het niet erger kon, werd Magdi gediagnosticeerd met een type gangreen, waardoor artsen suggereerden dat een van zijn benen moest worden geamputeerd.

Magdi's geloofsreis: van vrijmetselarij tot Jezus

Magdi's vrouw, die al een sterk geloof in Jezus had, vroeg Andrawes om voor hem te bidden. Terwijl hij bad, bepaalde God hem erbij dat de vader van Magdi een belangrijke figuur was in een vrijmetselaarsgroep.

Andrawes wendde zich opnieuw tot het onderwijs van Derek Prince over de invloed van vrijmetselarij en bad met zijn vrouw dat God Magdi's hart zou raken. Daarna sprak hij met Magdi en vroeg hem om afstand te doen van al zijn banden met de vrijmetselarij.

Toen Magdi hoorde over de destructieve kracht van generatievloeken en het verband met de betrokkenheid van zijn vader bij de vrijmetselarij, vroeg hijzelf Andrawes om voor hem te bidden.

Vloeken verbreken

Op het moment dat ze begonnen te bidden, veranderde Magdi's gezicht. Hij begon luid en krachtig te bidden als nooit tevoren. Hij voelde een grote last van zich afvallen en vroeg Andrawes om hem te leiden in gebed om Jezus in zijn leven te aanvaarden. Maar dit is niet het einde van Magdi's verhaal.

De volgende ochtend viel Magdi op de grond en niemand kon uitleggen waarom. Zijn vrouw en dochter brachten hem snel naar het ziekenhuis en vroegen Andrawes om hulp.

Gods waarheden uitspreken

Andrawes had moeite om te begrijpen wat er was gebeurd. Maar nadat hij met een andere voorganger had gesproken die mensen met een vrijmetselaarsachtergrond helpt, besloot hij deze woorden over Magdi uit te spreken: 'Deze ziektesymptomen zijn leugens van satan. De vloek is verbroken en satan heeft geen macht meer! Omdat hij een zoon van de levende Christus is, zal hij niet sterven. In de Naam van Jezus.'

Magdi bleef vijf dagen in het ziekenhuis terwijl de artsen probeerden te bepalen wat de oorzaak van zijn ziekte was. Ondertussen bleven de families van Andrawes en Magdi bidden en Gods waarheid verkondigen over zijn leven.

Het goede nieuws is dat God op wonderbaarlijke wijze Magdi heeft genezen, inclusief de gangreen in zijn been!

Het maakt me zo blij om je te kunnen vertellen dat Magdi vandaag de dag een veranderd man is en een gebedsstrijder.

Download zendingsbericht als pdf