Op 22 maart begint de online cursus Bescherming tegen misleiding! Doe jij ook mee?

sluit
Shop Doneer

Investeer in mensen - Midden-Oosten 2021

← terug
Leestijd: 3 min.

Beste vriend/vriendin,

Geloof je dat christenen die worstelen met urgente problemen, toegang moeten hebben tot levensveranderend Bijbelonderwijs dat hen kan helpen om de waarheid van Gods Woord toe te passen in hun leven? Geloof je dat voorgangers in landen die gesloten zijn voor het Evangelie, fundamenteel Bijbelonderwijs nodig hebben om dichterbij God te komen en anderen naar Jezus te leiden? Geloof je dat het onderwijs van Derek Prince geweldig invloedrijk kan zijn - het soort onderwijs dat mensen kan helpen de Heer te begrijpen en dat hun geloof kan voeden?

Als jouw antwoord op deze drie vragen ‘ja’ is, dan geloof je in de missie van ons DPM zendingswerk in het Midden Oosten. We zijn heel dankbaar, want zonder de hulp en aanmoediging van zorgzame supporters zoals jij konden we dit belangrijke werk niet voortzetten.

Elke week zullen voorgangers materialen van Derek Prince ontvangen voor discipelschap - boeken als Overgave, Als je het beste wilt van God, De gaven van de Geest en Aan de rand van bitter water. Deze materialen zullen hen helpen om effectiever te dienen.

Veel voorgangers in het Midden-Oosten en Noord-Afrika hebben weinig theologische training gehad. Hierdoor missen ze vaak begrip en openbaring van het Woord van God en de Heilige Geest. Met onze gezamenlijke hulp kunnen we hen een breed scala aan gedrukte en digitale materialen van Derek Prince aanbieden in hun eigen taal.

Samen kunnen we duizenden voorgangers uitrusten in Egypte, Algerije en de omliggende regio’s, om hun levens en bedieningen te verankeren in Gods Woord.

Sinds het begin van de pandemie heeft ons zendingsteam in Egypte zijn inspanningen vergroot om meer mensen te bereiken in dit uitgestrekte gebied door middel van Facebook, YouTube, gratis Arabische materialen voor discipelschap op hun website en door persoonlijk te reageren op duizenden berichten van gelovigen of geïnteresseerden.

Dit is het verhaal van Hadeer.

Toen ze onze Arabische DPM Facebook begon te volgen, stelde Hadeer een vraag over de Heilige Geest. Ze bleef vragen stellen over God, hoewel ze niet veel over zichzelf deelde.

Onze zendingswerkers bleven in contact met haar. Elke keer dat ze een vraag stelde over de Bijbel gaven ze trouw antwoord, totdat Hadeer uiteindelijk zeker wist dat ze hen kon vertrouwen. Toen deelde Hadeer haar geloofsverhaal met ons team.

Hadeer is een vrouw met een islamitische achtergrond. Ze heeft haar leven recent aan Jezus gegeven, maar kan niet naar de kerk omdat haar familieleden haar geloof afwijzen. Ze houdt van Jezus en het is haar verlangen om ook anderen naar Hem te leiden.

Dat is waarom ze onze Arabische DPM Facebookpagina bezocht waar onze zendingswerkers Hadeer uitnodigden om lid te worden van een online discipelschapsgroep, die gebruik maakt van Dereks fundamentele cursus in het Arabisch. Ze geniet ervan meer te leren over God en hoe ze haar herontdekte geloof met anderen kan delen.

Ik weet niet hoe het met jou zit, maar ik hoor altijd graag getuigenissen zoals deze! Ik word er zo enthousiast van om te weten dat we ondanks alle moeilijkheden met betrekking tot evangelisatie in moslimlanden, Hadeer en andere geïnteresseerden kunnen aanmoedigen en ondersteunen om volgelingen van Jezus te worden.

Het zendingswerk van Derek Prince Ministries in het Midden Oosten begon meer dan 20 jaar geleden. Sindsdien hebben we in dit gebied honderdduizenden plaatselijke voorgangers, evangelisten, Bijbelschoolstudenten en gelovigen kunnen uitrusten met materialen.

We hebben Bijbelonderwijs van Derek Prince in het Arabisch, Farsi, Amhaars, Sorani, Berbers en andere lokale talen naar talloze gezinnen gebracht via radio- en tv-programma’s,SD-kaarten, onze website, YouTube-video’s, en andere social media-kanalen.

Ik wil je graag uitnodigen om ons te helpen dit cruciale zendingswerk voort te zetten in 2021 en verder! Wil jij DPM Midden Oosten helpen om lokale voorgangers en pasbekeerden zoals Hadeer uit te rusten met Dereks Bijbelonderwijs, via boeken en digitale kanalen? Wil je overwegen om vandaag €20,- €50,- of een ander bedrag te geven?

Dit jaar hebben we zeven boeken in het Arabisch gedrukt en hebben we deze op creatieve manieren veilig kunnen verspreiden. Ook zenden we meerdere keren per dag audioboodschappen uit op 14 verschillende radiozenders.

Daarnaast heeft onze Arabische Facebookpagina nu meer dan 116.000 volgers, en bereiken we meer dan 2,7 miljoen mensen met Dereks materialen via Facebook. Honderden geïnteresseerden en gelovigen met een moslimachtergrond die onze Facebookpagina vinden, schrijven zich in voor onze online cursussen. We hebben veel vruchtbare gesprekken met hen.

De online bediening is snel aan het uitbreiden. Met jouw gulle hulp kunnen we reageren op degenen die God zoeken in deze moeilijke tijd. Bid alsjeblieft voor ons zendingswerk en geef als dat mogelijk is.

Bedankt voor je vrijgevigheid en je toewijding om sterke discipelen van Jezus te zien groeien in het Midden Oosten.


Verbonden in de liefde van Christus,

Albert Salama
DPM Midden-Oosten Outreach

Download zendingsbericht als pdf