Vanwege het Paasweekend zullen bestellingen op 2 april pas verzonden worden.

sluit
Shop Doneer

Investeer in mensen - Oekraïne 2022

Leestijd: 3 min.

Beste vriend/vriendin,

In deze extra investeer willen we je een update over de situatie in Oekraïne geven en concrete gebedspunten met je delen om je te helpen bidden. Ik merk zelf dat ik het soms moeilijk vind om woorden te vinden voor dit soort situaties, maar onze collega in Oekraïne, Vlad, schreef ons en deelde ook een video met ons:

'Ik vraag u vandaag om samen met christenen in heel Oekraïne te bidden voor een vreedzaam einde van dit conflict - sluit u alstublieft bij ons aan.
Een maand geleden ontving ik een Bijbeltekst, dat ik deelde in een preek in onze kerk. Zie, zijn ziel is hoogmoedig, niet oprecht in hem, maar de rechtvaardige zal door zijn geloof leven. (Habakuk 2:4)
In Russische vertaling klinkt het als volgt: «...een arrogante ziel kan niet kalmeren, maar een rechtvaardig persoon moet leven door zijn geloof».

We kennen de tweede helft van het vers heel goed, maar vergeten vaak dat de woorden "de rechtvaardige zal door zijn geloof leven" Gods belofte aan de profeet waren in het licht van dreigende oorlog en buitenlandse bezetting.
Wist u dat Oekraïne tegenwoordig het hoogste percentage evangelische christenen heeft in de voormalige Sovjet landen en in Europa? Oekraïne heeft de grootste concentratie van evangelische kerken in Oost-Europa. En veel zendelingen uit Oekraïne dienen tegenwoordig in verschillende landen.

Dus ik weet het zeker - Gods oog is op Oekraïne gericht. Dus bid alstublieft voor ons - bid ook voor ons zendingswerk hier.
We zijn hier om onze mensen te dienen in deze tijd van crisis en ik ben blij te kunnen zeggen dat we dit hebben kunnen doen door Dereks onderwijs voor velen beschikbaar te stellen. Prijs God voor het onderwijs van Derek Prince. In tijden als deze heeft Gods volk een solide basis nodig om op te steunen, en onze bediening is meer dan ooit relevant.'

De huidige oorlog is de volgende fase van een oorlog die enkele jaren geleden begon. Oekraïners bidden nu al 8 jaar in hun land, niet alleen in kerkgebouwen maar ook op straat.

Vlad gaat verder; 'Voor zover ik kan zien, zal de situatie niet vanzelf rustiger worden - dit is slechts het begin. Boze geesten die het lot van mensen en de natie willen vernietigen, zullen niet vanzelf verdwijnen zonder onze gebeden.'
Bid alstublieft met ons tegen alle boze geesten van agressief nationalisme, opgeblazen arrogantie en trots imperialisme.

  • Bid alstublieft met ons mee tegen alle soorten geestelijke duisternis en leugengeesten die de geest van mensen omhullen en op een dwaalspoor brengen en hen weghouden van een duidelijk zicht op zichzelf en de wereld om hen heen en uiteindelijk van waarachtig berouw.
  • Bid alstublieft voor de bevolking van Oekraïne – bid voor de bescherming van de kwetsbare mensen, oude mensen, kinderen en soldaten die verstrikt zijn geraakt in het conflict en in conflictgebieden leven.
  • Bid dat Oekraïense kerken een baken van hoop zullen zijn in deze moeilijke tijden, bid dat we de hand zullen reiken om onze gemeenschappen te ondersteunen en voor elkaar te zorgen.
  • Bid dat politici een oplossing vinden, maar bid vooral met ons tegen de geesten die oorlog smeden. Oorlog heeft nooit deel uitgemaakt van de beste wil van God.
  • Bid tot slot met ons voor gelegenheden om mensen in onze kerken en gemeenschappen te dienen met behulp van Dereks onderwijs.

Dank aan alle broeders en zusters die voor ons biden in deze moeilijke tijd! Moge God jullie en jullie landen zegenen.'

Klik hier om de video-boodschap van Vlad te bekijken.


Vlads meest actuele update - 4 maart 13.00uur

De mechanismen voor humanitaire hulp aan Oekraïne worden geleidelijk geactiveerd. Ik ben heel blij en trots dat mijn familie, mijn oudste zoon en familieleden hier als vrijwilligers actief bij betrokken zijn. We organiseren nu een brug om noodhulp te leveren.

Mijn nicht Olena in Krakau is verantwoordelijk voor de vorming van de eerste lading. Zij is de secretaris van de plaatselijke kerk. Ze kopen meer dan 200 medicijnen in, waaronder noodmedicijnen, spuiten en bloedtransfusies. Plus, benodigdheden, babyvoeding, luiers, voeding, enz. Alles is onder controle en met volledige verantwoordelijkheid georganiseerd.
In de komende uren zal de eerste vrachtwagen worden volgeladen. Aan de Poolse grens wordt deze lading overgeladen op een Oekraïense vrachtwagen en gaat rechtstreeks naar onze stad. De weg van de grens naar ons is ingewikkeld, want er zijn files en veel checkpoints, en ze zullen de lading moeten kunnen controleren. Mijn oudste zoon Dmitry laadt verschillende vrachtwagens met de Amerikaanse missie, maar hoogstwaarschijnlijk zal deze lading naar een andere grote stad worden gestuurd en vervolgens worden verspreid.


Zou je een gift willen geven zodat onze DPM zendingswerkers Dereks boeken en noodhulp kunnen verstrekken?

Bedankt voor je gebed! En mocht je financieel willen bijdragen aan noodhulp, dan zijn we daar ook heel dankbaar voor.

Een in Christus,

Paul Storms
DPM Nederland en België