Shop Doneer

Rusland

Sinds 1993 heeft God het Bijbelonderwijs van Derek Prince gebruikt om duizenden mensenlevens te veranderen in Rusland, Armenië, Oekraïne, Wit-Rusland, Georgië en andere voormalige Sovjetlanden. We hebben gezien hoe de Heer het onderwijs gebruikte om duizenden wonderen te doen en geestelijke veranderingsprocessen te brengen.

Veel gezinnen in Rusland zijn tot geloof in Christus gekomen door Dereks tv-uitzendingen. Tahir uit Rusland vertelde ons over drie families die Jezus als Verlosser hebben aangenomen, na het zien van Dereks onderwijs op tv. Mariana uit Wit-Rusland stuurde ons:

“Ik heb Gods genezende kracht in mijn leven ervaren en ik sta steeds sterker in mijn geloof in Christus. En ik heb gezien hoe God de gebroken relatie met mijn man heeft hersteld! Jarenlang heb ik voor mijn man gebeden, omdat hij verslaafd was aan alcohol en sigaretten. Ik moedigde hem aan om samen met mij naar Dereks tv-programma’s te kijken. Een paar maanden later nam hij Jezus aan in zijn leven en vroeg hij God om hem te verlossen van zijn verslavingen.”

Er wonen meer dan 290 miljoen mensen in deze regio en meer dan 100 miljoen christenen, van wie velen verlangen naar de levensveranderende kracht van Gods Woord. In de afgelopen 28 jaar hebben we deze mensen bereikt door boeken, online kanalen in lokale talen en tv-uitzendingen.

Onze toekomstvisie

Ons doel is om christenen in de voormalige Sovjetlanden de waarheden van Gods Woord te helpen ontdekken en toepassen. Velen weten niet dat zij een relatie met Jezus Christus kunnen hebben en dat Hij hun angsten kan verdrijven en hen hoop wil geven. We kunnen geweldige dingen bereiken, als we meer van Dereks materialen kunnen vertalen en verspreiden. Door het onderwijs ook digitaal te verspreiden, kunnen we jongere generaties christenen bereiken.

Investeer in mensen - Rusland/Oekraïne 2021

Het werk van DPM in de voormalige Sovjet-Unie gaat door. Lees hier de ontwikkelingen en hoe jij kunt helpen.

Lees verder

Investeer in mensen - Rusland 2019

Beste vriend/vriendin, Voorganger Pavel heeft een grote visie om Gods liefde te delen met iedereen die hij tegenkomt, in het bijzonder alcohol- en drugsverslaafden in het plaatsje Norilsk, Siberië...

Lees verder