Vanwege het Paasweekend zullen bestellingen op 2 april pas verzonden worden.

sluit
Shop Doneer

De liefde van een vader

Leestijd: 1 min.
Weekthema:
Ik ben geadopteerd als kind van God
In de laatste twee verzen van Johannes 17 lezen we de laatste rede van Jezus tot zijn discipelen vlak voor Hij zijn lijdensweg en zijn sterven aan het kruis tegemoet ging . Ik geloof dat deze twee verzen het hoogtepunt vormen van het doel van het evangelie:
Rechtvaardige Vader, de wereld heeft U niet gekend, maar Ik heb U gekend, en dezen hebben erkend dat U Mij gezonden hebt. En Ik heb hun uw Naam bekendgemaakt (vers 25,26).We zagen al eerder, de naam die Jezus kwam openbaren was die van 'Vader'. Je komt in het Oude Testament maar een paar keer de titel 'vader' tegen als het gaat over God. De enige die de Vader volledig kon openbaren, was de Zoon. En Jezus zei:
En Ik heb hun uw Naam bekendgemaakt, en zal die bekendmaken, opdat de liefde waarmee U Mij hebt liefgehad, in hen is, en Ik in hen (vers 26).
Het ultieme doel van het evangelie is dat we komen in deze liefdesrelatie met God - een relatie waarin God net zoveel van ons houdt als Hij van Jezus houdt. Het doel van het evangelie is dat wij deel worden van Gods gezin en dat we in een persoonlijke relatie treden met God als Vader, net als Jezus. Hierdoor kunnen we evenveel van God houden als Jezus. Meer kun je niet vragen. Het is onvoorstelbaar! Dit gaat verder dan onze hersenen kunnen bevatten, maar dat is wel Gods doel met jou en mij, zijn ultieme bestemming voor ons. Al het andere is minder belangrijk. Straks zullen we die liefdesrelatie op volmaakte wijze ervaren, maar nu al zijn we die weg ingeslagen. Prijs de Vader, prijs de Zoon, prijs de Geest die in ons woont!

Dank U Heer, dat U mij in uw liefde hebt uitgekozen. Ik proclameer dat mijn ultieme doel en bestemming is om net als Jezus te komen in een liefdesrelatie met U als mijn Vader, want ik ben geadopteerd als een Uw kind. Amen.