Shop Doneer

Genieten van God

Leestijd: 1 min.
Meteen in het begin van de geschiedenis van de mensheid, toen de mens voor het eerst in relatie leefde met God, was die relatie heel eenvoudig. Er waren weinig godsdienstige rituelen en benodigde attributen.
Henoch wandelde met God, zo simpel was het (zie Genesis 5:22-24). Als we verder lezen in de Bijbel, ontmoeten we Abraham, de vader van het geloof. Zijn meest eervolle betiteling was
vriend van God(Jakobus 2:23). Hij en God genoten eenvoudig van elkaars gezelschap.
Soms wil ik graag weg van alle theologie en godsdienstige formaliteiten, en gewoon een relatie hebben met God als vriend - met Hem wandelen en genieten van zijn gezelschap, net zoals Henoch deed. Ik geloof echt dat God ervan houdt als zijn kinderen van Hem genieten.
Soms zijn we zo bezig met methodes en theologische leerstellingen, dat we te midden van dit alles het zicht op God verliezen. We komen terecht in het midden van het bos, waar we alleen nog maar bomen zien, en zien we dus door de bomen het bos niet meer; het overkoepelende beeld. Dus moeten we terugkeren uit het bos, eens rustig om ons heen kijken en overwegen of we onze prioriteiten wel goed invullen.
Bid vandaag dat God je terugbrengt in die eenvoudige vriendschapsrelatie met Hem. Dan krijg je het overkoepelende beeld van zijn grootheid, zijn schoonheid en zijn vriendschap in alle facetten weer terug.

Dank U Jezus, dat U mij hebt verlost. Ik verlang ernaar om met God te wandelen en te genieten van zijn gezelschap, omdat ik een vriend van Christus ben. Amen.