Shop Doneer

Gods verborgen wijsheid ontdekken

Leestijd: 2 min.

Een belangrijke reden om het Kruis centraal te houden, is dat het Kruis de deur is die toegang geeft tot het geheimenis van de verborgen wijsheid Gods. In 1 Korinthiërs 2:1-5 zegt Paulus dat wij niet spreken met de wijsheid van deze wereld en in vers 6 spreekt hij over de verschillende soorten wijsheid. Het gaat over het geheimenis van de verborgen wijsheid van God.

Daar was ik naar op zoek. Ik vond het niet in het christendom dat ik kende, en ook niet in de filosofie. Ik zocht ernaar in de yoga en verder op alle mogelijke en onmogelijke plaatsen, maar ik kon het niet vinden. Toen ontdekte ik dat er een deur is en die deur had de vorm van een Kruis. Als je door het Kruis heengaat, bevindt zich aan de andere kant het geheimenis van de verborgen wijsheid van God. Als je een beetje op mij lijkt, dan ben je net als ik opgetogen over deze ontdekking. Ik word erg enthousiast van het feit dat ik toegang heb tot Gods verborgen wijsheid. 1 Korinthiërs 2:6-7 zegt:

En wij spreken wijsheid onder de geestelijk volwassenen, maar een wijsheid, niet van deze wereld, ook niet van de leiders van deze wereld, die tenietgedaan worden. Wij spreken echter de wijsheid van God, als een geheimenis; een wijsheid die verborgen was en die God vóór alle eeuwen voorbestemd heeft tot onze heerlijkheid...

Als dat je niet aanspreekt, dan heb je deze tekst nog niet echt begrepen. God heeft een geheime, verborgen wijsheid waarmee Hij ons tot heerlijkheid wil brengen. Is dat niet geweldig? Van de eeuwigheid af had God dit plan al met jouw leven. Dat plan bevindt zich in Zijn verborgen wijsheid en is toegankelijk via het Kruis. Morgen lezen we hoe die wijsheid geopenbaard wordt.


Gebed van de dag

Vader, dank U wel voor het onbegrijpelijke voorrecht dat ik in Uw Zoon, de Heer Jezus, toegang heb tot Uw verborgen wijsheid. Dank U Heer, dat ik – kijkend naar de verwarring en het tumult in de wereld om mij heen – mag weten dat ik toegang mag hebben tot een bijna geheimzinnige, alles overtreffende bron van wijsheid, namelijk de verborgen wijsheid van God! Ik heb U elke dag nodig, Heer! Amen.


Gebed voor DPM wereldwijd

VERENIGDE STATEN/SPAANS SPREKENDE GEBIEDEN

Het wordt langzaam maar zeker drukker op onze Spaanse website en op Facebook. Bid dat God nog veel meer Spaans sprekende broeders en zusters naar de website en de sociale media leidt, en dat ze bemoedigd en toegerust worden door Dereks boodschappen.