Shop Doneer

Het handschrift dat tegen ons getuigde

Leestijd: 1 min.

Gisteren werd ons duidelijk dat satan verslagen is door het Kruis en dat Jezus de gevangenen bevrijd heeft. In Kolossenzen 2:13-15 ontdekken we hóe Hij dit gedaan heeft:

En Hij heeft u, toen u dood was in de overtredingen en het onbesneden zijn van uw vlees, samen met Hem levend gemaakt door u al uw overtredingen te vergeven, en het handschrift dat tegen ons getuigde, uit te wissen. Dit handschrift was met zijn bepalingen tegen ons gericht, en Hij heeft dat uit het midden weggenomen door het aan het kruis te nagelen. Hij heeft de overheden en de machten ontwapend, die openlijk te schande gemaakt en daardoor over hen getriomfeerd.

Er staat dat Jezus de overheden en machten heeft ontwapend. Van wie waren die machten en overheden? Van satan. Het waren dezelfde overheden en machten waar over gesproken wordt in Efeziërs 6:12:

Want wij hebben de strijd niet tegen vlees en bloed, maar tegen de overheden, tegen de machten, tegen de wereldbeheersers van de duisternis van dit tijdperk, tegen de geestelijke machten van het kwaad in de hemelse gewesten.

Jezus heeft hen dus verslagen, van hun wapens beroofd en openlijk tentoongesteld. We moeten echter goed begrijpen op basis waarvan Hij dat gedaan heeft: het Kruis. Want als we de basis niet doorgronden, kunnen we dat in theorie wel geloven, maar we kunnen het niet in de praktijk toepassen.


Gebed van de dag

Dank U Heer, dat U elke macht van overheersing door de vijand gedragen heeft aan het Kruis en dat U totaal heeft overwonnen. Ik ga staan in die overwinningskracht Heer Jezus, en zal nooit meer toestaan dat de tegenstander mij overheerst met beschuldiging, ziekte, intimidatie door mensen of welk negatief plan hij ook probeert tegen mij aan te wenden. Ik sta sterk in Uw overwinning, Heer Jezus! Amen.


Gebed voor DPM wereldwijd

SERVIË

    • Als gevolg van de pandemie en de gesloten kerken wordt het geloof van veel christenen op de proef gesteld. Bid dat Dereks onderwijs hun geloof versterkt en hoop opwekt in hun harten.
    • Bid om openheid bij de kerkleiders als we Dereks onderwijs bij hen introduceren.
    • Bid dat diegenen van wie het geloof verkild is, terugkeren naar de Heer en op de één of andere manier in aanraking komen met Dereks onderwijs en vernieuwd en verfrist worden.