Shop Doneer

Is Jezus jouw Heer?

Leestijd: 2 min.
Eén van Jezus' eerste volgelingen was Johannes. Hij schreef over de komst van Jezus:Christus kwam in de wereld die door Hem zelf gemaakt is, maar de wereld wilde niets van Hem weten. Hij kwam in Zijn eigen land, maar Zijn eigen volk heeft Hem niet aanvaard. Maar allen die Hem wel aanvaard hebben, heeft Hij het recht gegeven kinderen van God te worden. Door geloof in Zijn naam worden zij opnieuw geboren, natuurlijk niet als mens, maar geestelijk uit God.(Johannes 1, vers 11-13)
Je kunt dus een kind van God worden door geestelijk opnieuw geboren te worden in Hem. Er is geen andere manier. Hoe reageer jij op Jezus? Zeg je: ,,Nee, dank U''? Of neem je Hem aan als jouw wonderbare raadgever en de koning die jou van binnen blijvende vrede brengt? De apostel Paulus zei:Dichtbij u is het Woord (het evangelie), in uw mond en in uw hart. Dit is het Woord van het geloof, dat wij prediken: Als u met uw mond Jezus als Heere belijdt en met uw hart gelooft dat God Hem uit de doden heeft opgewekt, zult u zalig worden.(Romeinen 10:8-9)
God heeft een plan met je leven, een antwoord voor jouw probleem. Hij biedt je redding, bevrijding, innerlijke genezing en vrede aan. Maar er zijn twee voorwaarden: 1. Je moet in je hart geloven dat God Jezus uit de doden heeft opgewekt. Maar geloven in je hart is niet genoeg - het evangelie vraagt een daad van geloof; 2. Daarom moet je ook met je mond belijden dat Jezus Heer is.
Wat betekent het om te belijden dat Jezus Heer is? Daarmee zeg je: ''Heer Jezus, ik accepteer uw heerschappij in mijn leven. Ik ben niet in staat om mijn leven op een goede manier te leiden. Ik maak verkeerde keuzes, en heb niet de wijsheid of kracht om het goede te kiezen of te doen. Ik ben niet in staat om zelf mijn leven zo te leiden dat uw vrede regeert in alle gebieden van mijn leven. Vanaf dit moment erken ik U daarom als Heer over mijn leven, zonder voorbehoud. Ik vertrouw op uw wijsheid en zal daar steeds naar luisteren. Wilt U in mijn leven komen en over mij regeren, zodat uw vrede in mij komt? Ik geef de controle over mijn leven aan U. Amen.''
Ooit sprak de Heer mij aan over zijn heerschappij in mijn leven, en zei: ,,Heerschappij is een absoluut begrip. Er is geen tussenweg; iemand is òf koning en heerser, òf hij is het niet. Een 'beetje koning' bestaat niet. Dus als Ik geen Heer ben over ieder gebied van je denken en je leven, dan ben ik feitelijk helemaal geen Heer!'' Die gedachte was heel confronterend, maar bracht mij tot een totaal nieuwe toewijding aan de Koning der Koningen en de Heer der Heren. Maar andersom is het effect ook totaal: als je je leven volledig overgeeft aan de Koning van de vrede, dan zal zijn bovennatuurlijke vrede regeren in ieder gebied van je denken en je leven!

Heer Jezus, ik geloof dat U uit de dood bent opgewekt en dat U leeft... ook in Mij! Maar daarom wil ik U ook belijden als mijn Heer! Ieder gebied van mijn leven Heer, breng ik onder uw heerschappij; mijn beslissingen, mijn activiteiten, mijn plannen, mijn bezit... Ik ben van U en U bent mijn Koning!