Shop Doneer

'Ontdek je plekje'

Leestijd: 1 min.
De vierde stap om aanvaarding te ontvangen, is het ontvangen van aanvaarding van medegelovigen. Dit betekent het vinden van je plaats in het lichaam van Christus.
Als christenen zijn we nooit geïsoleerde individuen. God ziet ons altijd in relatie tot onze medegelovigen. Die relatie is een van de manieren waarop onze aanvaarding op dagelijkse basis wordt uitgeleefd. Het is niet voldoende om door God de Vader in de hemel aanvaard te worden. Dat is pas de eerste stap, en uiteraard veruit de belangrijkste. Maar daarna moet die aanvaarding duidelijk worden in onze relatie met medegelovigen.
Gelovigen zijn aan elkaar verbonden in één lichaam, en iedere gelovige is een lichaamsdeel. Niemand kan tegen zijn medegelovigen zeggen: ,,Ik heb jou niet nodig." We hebben elkaar allemaal nodig. God heeft het lichaam op zo'n manier geschapen dat de leden ervan afhankelijk van elkaar zijn. Niemand kan op zichzelf volledig en compleet functioneren. Dat geldt voor ons allemaal, dus ook voor jou. Je moet je plaats vinden in het lichaam van Christus. Jij hebt de andere leden nodig, en zij hebben jou nodig. Je plaats vinden in het Lichaam maakt je aanvaarding door God tot een dagelijkse ervaring.
Als jouw hart ook naar God roept om die betrokkenheid bij zijn lichaam te ervaren, bid dan volgende gebed: ,,Heer, ik verlang ernaar om in uw huis en uw gezin te zijn. Ik wil deel uitmaken van een geestelijke familie van toegewijde gelovigen. Als hiervoor blokkades zijn in mijn leven, vraag ik U deze weg te nemen. Leid me naar een groep waar dit verlangen vervuld kan worden, en help mij om me daaraan toe te wijden. In de naam van Jezus. Amen.''

Dank U Jezus voor Uw werk aan het kruis. Ik proclameer dat ik open ben om mijn plaats in het lichaam van Christus te vinden, zoals ik net gebeden heb. Ik proclameer dat Jezus mijn afwijzing onderging opdat ik Zijn aanvaarding van de Vader kan ontvangen. Amen.