Vanwege het Paasweekend zullen bestellingen op 2 april pas verzonden worden.

sluit
Shop Doneer

Ontzagwekkend en wonderlijk gemaakt

Leestijd: 1 min.
In Psalm 139: 13,14 zingt David tot de Heer: Want U hebt mijn binnenste delen gevormd; U bedekte mij in de schoot van mijn moeder. Ik prijs U, want ik ben ontzagwekkend en wonderlijk gemaakt: wonderlijk zijn Uw werken; mijn ziel weet dat goed.David zegt hier eigenlijk: ,,U was bij me toen ik nog in de baarmoeder zat, en U heeft mij gevormd en geweven."
Ik vraag me af of we ons realiseren hoe ontzagwekkend en wonderlijk we zijn gemaakt. Als ik bedenk wat er allemaal plaatsvond toen God mij schiep en een lichaam voor mij creëerde, dan voel ik ontzag en verwondering. Ik ben ontzagwekkend en wonderlijk gemaakt, en het is mijn verantwoordelijkheid om God de eer te geven door wat ik doe met het lichaam dat Hij voor mij heeft gemaakt. Tegenwoordig worden we zo in beslag genomen door computers en allerlei informatietechniek. Inderdaad zijn het vaak prachtige uitvindingen, maar ik wil benadrukken dat de meest geavanceerde computer die ooit zal worden uitgevonden nog niet in de schaduw kan staan van het menselijk lichaam. Veel christenen geven hun computer echter veel meer aandacht dan hun eigen lichaam. Als een computer vastloopt of crasht of veroudert, kunnen we voor relatief weinig geld een andere kopen. Maar als ons lichaam ons in de steekt laat, dus als die 'computer' vastloopt, dan betekent dat het einde van ons leven hier op aarde. Daarom wil ik je vragen even stil te staan bij het feit dat jouw lichaam ontzagwekkend en wonderlijk is gemaakt; laten we er gepaste zorg voor dragen, door gezond te eten, voldoende te bewegen en ons lichaam voldoende rust te gunnen.

Dank U Heer voor het bloed van Jezus en het werk van Uw Heilige Geest. Ik constateer vol verwondering dat U mij ontzagwekkend en wonderlijk heeft gemaakt. Mijn lichaam is een tempel voor de Heilige Geest, verlost, gereinigd en geheiligd door het bloed van Jezus. Amen.