Shop Doneer

Genezing is voor iedereen

Leestijd: 2 min.
Toen het nu avond geworden was, brachten ze velen die door demonen ​bezeten​ waren, bij Hem, en Hij dreef de boze geesten uit met een enkel woord, en Hij genas allen die er slecht aan toe waren, opdat vervuld werd wat gesproken was door de ​profeet​ ​Jesaja​ toen hij zei: Hij heeft onze zwakheden op Zich genomen, en onze ziekten gedragen. (Mattheüs 8:16-17)

Mattheüs gebruikte twee woorden voor lichamelijke problemen: 'ziekten' en 'zwakheden'. Om onderscheid tussen deze twee aan te brengen, zouden we 'zwakheden' kunnen definiëren als dingen waar we vatbaar voor zijn, zoals allergische reacties, infecties, wespensteken, etc.; ziekten zijn dan daadwerkelijke lichamelijke ziekten en afwijkingen, zoals auto-immuunziekten, diabetes of kanker.

Mattheüs schreef dat de genezingsbediening van Jezus de vervulling was van Jesaja 53, waarin hij benadrukte dat Jezus 'iedereen' genas. Waarom? Omdat in het eeuwige plan van God Hij al onze ziekten en al onze pijn reeds had gedragen. Dat is goed nieuws! Als de Gemeente vandaag dat werkelijk zou geloven, dan zou evangelisatie veel gemakkelijker zijn.

Ooit sprak ik in Pakistan, wat ik een indrukwekkende ervaring vond, omdat 98% van de inwoners daar moslim is. Er kwamen 16.000 mensen naar de samenkomsten, zonder dat we veel geadverteerd hadden. Hoe kwam dat? Omdat we voor de zieken baden en ze werden genezen. Niet allemaal, maar wel een aantal. Blinden gingen zien, doven gingen horen en verlamden gingen lopen. Geloof me, het is geen probleem om een massa mensen bij elkaar te krijgen als er genezingen plaatsvinden. In het Nieuwe Testament is het een van de meest effectieve wegen om massa's mensen bij elkaar te krijgen.

Gebed van de dag

Dank U Jezus, voor Uw werk aan het kruis. Ik proclameer dat door Jezus' offer, Gods genezing beschikbaar is voor iedereen, ook voor mij en voor de zieken die God op mijn pad brengt. Help mij groeien in geloof Heer, om vrijmoedig te bidden voor zwakken en zieken. Want Jezus werd verwond zodat wij zouden kunnen genezen. Amen.

Boeken van Derek Prince

Deze overdenking komt uit Dereks boek Gods levende Woord, een Bijbels dagboek voor 365 dagen. Wil je meer lezen van Derek Prince over wat het bloed van Jezus doet? Kijk dan bijvoorbeeld naar deze boeken en proclamatiekaarten:

In de webshop van DPM Nederland vind je meer Nederlandstalige boeken en proclamatiekaarten van Derek Prince én diverse boeken in andere talen.

Derek Prince op YouTube

In de jaren van zijn leven, zijn er honderden video's van de preken van Derek Prince gemaakt, onder andere over de essentie van zonde. Op het YouTubekanaal van DPM Nederland vind je deze videopreken van Derek Prince met ondertiteling. Als DPM Nederland werken we iedere dag aan het vertalen en publiceren van video's van Derek Prince. Abonneer je gratis op ons YouTubekanaal en blijf op de hoogte!

Onderwijsbrieven Derek Prince

Vijf keer per jaar versturen wij gratis onderwijsbrieven uit het onderwijs van Derek Prince. In het menu vind je bij Onderwijs > Studies de digitale versie van vele van deze brieven en artikelen. Mocht je de onderwijsbrieven willen ontvangen, schrijf je dan in per post of per e-mail.