Shop Doneer

Vind je plek!

Leestijd: 3 min.

In Spreuken 27:8 staat:

Als een vogel die uit zijn nest wegvliegt, zo is een man die uit zijn woonplaats wegvlucht.

Heb je wel eens een vogel gezien die zijn nest verliet en er vervolgens niet meer in kon terugkeren? Er is weinig zo zielig en kwetsbaar als dat. Dit beeld illustreert goed hoe het is om niet op je plek te zijn. Ik heb veel mensen begeleid die ik uiteindelijk het volgende moest vertellen: 'Een van je problemen is dat je niet op de juiste plek zit. Je zult niet tot bloei komen, tenzij je jouw juiste plaats vindt.'

Nu is 'je plek' niet zozeer een geografische locatie, als wel een plaats in God, en vanuit Hem een plaats in het Lichaam van Christus. In de Bijbel staat dat ieder van ons deel zou moeten zijn van het lichaam, en we zouden allemaal net zoals een lichaamsdeel op de juiste plaats moeten zitten. Een hand ziet er bespottelijk uit als die aan het uiteinde van een been zou zitten, of een voet aan het uiteinde van een arm. En wat meer is: ze functioneren dan niet of nauwelijks. Je moet er dus achter zien te komen wat voor lid je bent, zodat je kunt passen op de plaats die bij jou past.

Hij heeft ons zalig gemaakt en geroepen met een heilige roeping, niet naar onze werken, maar naar zijn eigen voornemen en genade, die ons gegeven is in Christus Jezus vóór de tijden der eeuwen. (2 Timoteüs 1:9)

Wat een prachtige tekst! De diepte ervan is bijna niet te bevatten. Er staat dat God ons heeft gered, maar daar stopt het niet. Er staat geen punt, maar Hij gaat onmiddellijk verder en zegt dat Hij ons heeft geroepen. Als je gered wordt, dan ben je ook geroepen. Er is niemand die wordt gered zonder ook geroepen te worden. Massa's christenen zijn gered, maar hebben geen idee wat hun roeping is. Dat komt echter niet doordat ze niet geroepen zijn. Als je gered wordt, dan ben je ook geroepen. Daarom zul je gefrustreerd blijven en een onvervuld leven leiden, als je je roeping niet ontdekt en vervult. Bid daarom dat Hij je openbaart wat jouw plek is!

Gebed van de dag

Dank U Jezus, dat U mij deel heeft gemaakt van Uw lichaam, en dat ik gered ben voor een doel. U heeft mij gered en geroepen en ik geloof dat ik mijn plaats en roeping vind in U. Ik ben een deel van het Lichaam van Christus. Amen.

Boeken van Derek Prince

Deze overdenking komt uit Dereks boek Gods levende Woord, een Bijbels dagboek voor 365 dagen. Wil je meer lezen van Derek Prince over wat het bloed van Jezus doet? Kijk dan bijvoorbeeld naar deze boeken en proclamatiekaarten:

In de webshop van DPM Nederland vind je meer Nederlandstalige boeken en proclamatiekaarten van Derek Prince én diverse boeken in andere talen.

Derek Prince op YouTube

In de jaren van zijn leven, zijn er honderden video's van de preken van Derek Prince gemaakt, onder andere over de essentie van zonde. Op het YouTubekanaal van DPM Nederland vind je deze videopreken van Derek Prince met ondertiteling. Als DPM Nederland werken we iedere dag aan het vertalen en publiceren van video's van Derek Prince. Abonneer je gratis op ons YouTubekanaal en blijf op de hoogte!

Onderwijsbrieven Derek Prince

Vijf keer per jaar versturen wij gratis onderwijsbrieven uit het onderwijs van Derek Prince. In het menu vind je bij Onderwijs > Studies de digitale versie van vele van deze brieven en artikelen. Mocht je de onderwijsbrieven willen ontvangen, schrijf je dan in per post of per e-mail.