Vanwege het Paasweekend zullen bestellingen op 2 april pas verzonden worden.

sluit
Shop Doneer

Voor eeuwig van Hem

Leestijd: 2 min.

Het kostte Jezus alles wat Hij had om ons terug te kopen voor zichzelf. Hoewel Hij de Heerser over het hele universum was, legde Hij al Zijn autoriteit en macht af om te sterven in absolute, totale armoede. Hij bezat niets meer. De grafdoeken en het graf waarin Hij werd gelegd, waren geleend.

Want u kent de genade van onze Heere Jezus Christus, dat Hij om u arm is geworden, terwijl Hij rijk was, opdat u door Zijn armoede rijk zou worden. (2 Korinthe 8:9)

Misschien heb je jezelf nog nooit gezien als iemand die belangrijk is. Wellicht heb je een slecht beeld van jezelf of een zwak gevoel van eigenwaarde. Je kijkt misschien terug op een leven van pijn en teleurstelling – een geroofde of ongelukkige kindertijd, een gebroken huwelijk, een carrière die je nooit heeft gebracht wat je ervan verwachtte, of heb je jaren verspild aan drugs en alcohol. Je verleden en je toekomst schreeuwen dezelfde boodschap: Gefaald!

Maar Jezus ziet dat anders! Hij hield zoveel van je dat Hij alles opgaf om jou terug te kopen voor zichzelf. Herhaal de prachtige woorden van de apostel Paulus voor jezelf:

de Zoon van God, die mij heeft liefgehad en zichzelf voor mij heeft overgegeven. (Galaten 2:20)

Herhaal deze woorden eens een paar keer hardop: 'de Zoon van God die mij heeft liefgehad en zichzelf voor mij heeft overgegeven'.

Kun jij jezelf zien als die parel in de hand van Jezus? De hand met het litteken van de enorme spijker die er doorheen is geslagen. 'Jij bent zo mooi! Je kostte me alles wat Ik had, maar daar heb ik geen seconde spijt van. Je bent voor altijd van Mij.'

Je kunt niets doen om dit te verdienen. Je kunt jezelf nooit veranderen om jezelf goed genoeg te maken. Alles wat je kunt doen is aanvaarden wat Jezus voor je heeft gedaan en Hem ervoor te bedanken. Je bent voor eeuwig van Hem!

Gebed van de dag

Dank U Heer, dat U mij heeft gekocht. Ik zie in dat Jezus mij heeft liefgehad en zich voor mij overgegeven heeft, en ik hoor voor eeuwig bij Hem. Ik ben duur gekocht; ik ben van God. Amen.

Boeken van Derek Prince

Deze overdenking komt uit Dereks boek Gods levende Woord, een Bijbels dagboek voor 365 dagen. Wil je meer lezen van Derek Prince over wat het bloed van Jezus doet? Kijk dan bijvoorbeeld naar deze boeken en proclamatiekaarten:

In de webshop van DPM Nederland vind je meer Nederlandstalige boeken en proclamatiekaarten van Derek Prince én diverse boeken in andere talen.

Derek Prince op YouTube

In de jaren van zijn leven, zijn er honderden video's van de preken van Derek Prince gemaakt, onder andere over de essentie van zonde. Op het YouTubekanaal van DPM Nederland vind je deze videopreken van Derek Prince met ondertiteling. Als DPM Nederland werken we iedere dag aan het vertalen en publiceren van video's van Derek Prince. Abonneer je gratis op ons YouTubekanaal en blijf op de hoogte!

Onderwijsbrieven Derek Prince

Vijf keer per jaar versturen wij gratis onderwijsbrieven uit het onderwijs van Derek Prince. In het menu vind je bij Onderwijs > Studies de digitale versie van vele van deze brieven en artikelen. Mocht je de onderwijsbrieven willen ontvangen, schrijf je dan in per post of per e-mail.