Vanwege het Paasweekend zullen bestellingen op 2 april pas verzonden worden.

sluit
Shop Doneer

Zeg het nog een keer!

Leestijd: 2 min.

Ik herinner me nog goed dat ik voor het eerst belijdenissen begon uit te spreken. Ik vroeg me af waar de duivel me de volgende keer zou proberen te raken. Ik ken mensen die het uitspreken van dit soort belijdenissen maar eng vinden; ze zijn bang wat er met ze zal gebeuren, maar dan spelen we het spelletje van de duivel mee. Onthoud goed dat dit zijn manier is om je te weerhouden van de dingen die je juist helpen hem te overwinnen. Het is slechts door het woord van ons getuigenis dat we de voordelen van het bloed kunnen ontvangen.

De eerste keer dat je een belijdenis uitspreekt, kan er misschien allerlei onrust losbreken. Nou, prijs de Heer als dat gebeurt! Het bewijst de waarheid van je belijdenis, en het bewijst ook dat er dingen in beweging worden gezet. Als ik door zo'n belijdenis grote onrust ga ervaren, dan reageer ik juist door mijn belijdenis nog een keer te herhalen. In de Bijbel staat:

laten wij aan deze belijdenis vasthouden (Hebreeën 4:14).

En als de hel dan helemaal lijkt los te barsten, zegt de Bijbel:

Laten wij de belijdenis van de hoop onwrikbaar vasthouden, want Hij die het beloofd heeft, is getrouw (Hebreeën 10:23).

Blijf het uitspreken; het heeft niets te maken met ons gevoel. Het is niet afhankelijk van onze situatie, onze problemen of onze omstandigheden. Onze belijdenis om te gaan vergeven is net zo eeuwig waar als het Woord van God zelf – want daaruit komt onze belijdenis immers voort, door de kracht van Zijn Geest.

Gods Woord staat voor eeuwig vast in de hemel (zie Psalm 119:89). Satan heeft geen plaats in ons, geen macht over ons, geen onvereffende aanspraken tegen ons.

Gebed van de dag

Dank U Heer, voor het bloed van Jezus. Ik verklaar dat satan geen plaats heeft in mijn leven, geen macht over mij heeft en geen onvereffende aanspraken tegen mij. Alles is vereffend door het bloed van Jezus. En ik ben vast van plan dit keer op keer te belijden. Amen.

Boeken van Derek Prince

Deze overdenking komt uit Dereks boek Gods levende Woord, een Bijbels dagboek voor 365 dagen. Wil je meer lezen van Derek Prince over wat het bloed van Jezus doet? Kijk dan bijvoorbeeld naar deze boeken en proclamatiekaarten:

In de webshop van DPM Nederland vind je meer Nederlandstalige boeken en proclamatiekaarten van Derek Prince én diverse boeken in andere talen.

Derek Prince op YouTube

In de jaren van zijn leven, zijn er honderden video's van de preken van Derek Prince gemaakt, onder andere over de essentie van zonde. Op het YouTubekanaal van DPM Nederland vind je deze videopreken van Derek Prince met ondertiteling. Als DPM Nederland werken we iedere dag aan het vertalen en publiceren van video's van Derek Prince. Abonneer je gratis op ons YouTubekanaal en blijf op de hoogte!

Onderwijsbrieven Derek Prince

Vijf keer per jaar versturen wij gratis onderwijsbrieven uit het onderwijs van Derek Prince. In het menu vind je bij Onderwijs > Studies de digitale versie van vele van deze brieven en artikelen. Mocht je de onderwijsbrieven willen ontvangen, schrijf je dan in per post of per e-mail.